Loading...

Norrevos kundtjänst

Norrevos kundtjänst2020-02-21T15:07:52+01:00

NORREVOS KUNDTJÄNST

Behöver du hjälp med något? Inom respektive kategori svarar vi på de vanligaste frågorna kring våra fastigheter. Om du inte finner ditt svar här är du varmt välkommen att kontakta oss via formuläret längst ned på sidan.

Felanmälan och beställning
Frågor inomhus
Frågor utomhus
Lediga lokaler och bostäder
Fakturor och hyresavier
Ansvarsfördelning och hyreskontrakt

VANLIGA FRÅGOR JUST NU

Ansvarsfördelning och hyreskontrakt mellan Norrköpings kommun och Norrevo?2020-02-17T14:10:25+01:00

För verksamheter inom Norrköpings kommun finns inga traditionella hyreskontrakt. Istället finns en generell gränsdragningslista. I gränsdragningslistan framgår Norrevos ansvar och den support som ingår i din hyra. Listan beskriver även det ansvar du och din verksamhet har.

Länk till gränsdragningslista.

Träd och buskar som borde tas ner?2020-06-08T10:43:26+02:00

Om du upplever problem med träd och buskar ska du göra en felanmälan på norrevo.se.

Se ”Hur gör jag en felanmälan?

 

När klipper ni gräset?2020-06-08T10:44:06+02:00

Vi vill att det ska vara fint runt Norrköpings kommuns fastigheter och klipper gräset kontinuerligt under våren och sommaren. Under våren växer gräset som mest. Därför anpassar vi gräsklippningen efter period. Gräset ska vara mellan 3-10 cm på förskolor och skolor. På äldreboenden och LSS-boenden  3-7 cm.

Är gräset högre än vad som angivs ovan? Kontakta oss på: info@norrevo.se

Hur får jag bättre luft i lokalen?2020-06-08T10:44:58+02:00

Vi strävar efter att ha en så god luftkvalitet som möjligt i våra lokaler. Det är viktigt för en bra arbetsmiljö. Det finns några saker som du bör tänka på:

  • Hur många arbetar i er lokal? Är ni fler än vad lokalen är anpassad för är luftflödet fel.
  • Var uppmärksam på om ni har rätt temperatur i lokalen. Det ska vara 18-22 grader vid normala väderförhållanden.
  • Har ni ventilationen i höjd med golvet? Håll utrymmet runt ventilationen tomt, cirka 1,5 meter framför och runt.
  • Öppna fönster helt och vädra en kort stund, exempelvis på en rast. Vädra helst på morgnar eller kvällar då luften är sval.

Om dina åtgärder inte hjälper kan du felanmälan på norrevo.se

Tips: Läs mer under ”Varför är det så varmt inomhus” och ” Varför är det så kallt inomhus.

Ventilationen fungerar inte2020-06-08T10:46:59+02:00

Om du har väldigt varmt eller kallt en längre period utan motsvarande värme eller kyla utomhus, kan det vara fel på systemet. Gör i så fall en felanmälan på norrevo.se.

Tips: Läs mer under ”Varför är det så varmt inomhus” och ” Varför är det så kallt inomhus”.

Varför är det så varmt inomhus?2020-06-08T10:46:17+02:00

Vårt värme- och kylsystem reglerar temperaturen automatiskt. Det innebär att inomhustemperaturen följer utomhustemperaturen. Under en värmebölja på sommarhalvåret, är det svårt att få en behaglig inomhustemperatur. Är det exempelvis 27 grader ute stiger inomhustemperaturen med samma grad inomhus. Norrköpings kommuns fastigheter har bara i undantagsfall kylaggregat och AC.

Om du har väldigt varmt en längre period utan motsvarande värme utomhus, kan det vara fel på systemet. Gör i så fall en felanmälan på norrevo.se.

Tips: Stäng ute solen under dagen, använd persienner eller dra för gardiner. Håll fönster stängda under dagtid och vädra i stället korta stunder, gärna tidigt på morgonen.

Vem lagar trasiga persienner och markiser?2020-06-08T10:45:35+02:00

Det är du som kund som har ansvar för att laga eller byta trasiga persienner och markiser. Du kan även beställa den tjänsten av oss, mot en kostnad. Gör i så fall en felanmälan på norrevo.se

Tips: På norrevo.se finns för dig som arbetar inom Norrköpings en sökbar gränsdragningslista där du enkelt kan se vem som är ansvarig för vad i byggnaden.

Hur gör jag en felanmälan?2020-06-08T10:50:12+02:00

För att göra en felanmälan använder du vår webbportal.

  • Gå till norrevo.se och klicka på ”Gör felanmälan”.
  • Välj den adress som din lokal finns på.
  • Klicka ”Till kontaktuppgifter”.
  • Klicka därefter på ”Webbportalen”.

Logga in med din verksamhets inloggningsuppgifter.

Har du glömt dina inloggningsuppgifter? Kontakta oss på info@norrevo.se

Vid en felanmälan återkopplar vi inom 5 arbetsdagar. Ett normalt fel kan ta upp till 15 arbetsdagar att lösa. Om material ska beställas för att åtgärda felet kan tiden för åtgärd bli längre.

Observera att en felanmälan kan leda till en kostnad för din verksamhet.

Fick du inte svar på din fråga?
Ställ din fråga via formuläret nedan!

En felanmälan gör du via denna länk.