Loading...

Norrevos kundtjänst

Norrevos kundtjänst2020-02-21T15:07:52+01:00

NORREVOS KUNDTJÄNST

Behöver du hjälp med något? Inom respektive kategori svarar vi på de vanligaste frågorna kring våra fastigheter. Om du inte finner ditt svar här är du varmt välkommen att kontakta oss via formuläret längst ned på sidan.

Felanmälan och beställning
Frågor inomhus
Frågor utomhus
Lediga lokaler och bostäder
Fakturor och hyresavier
Ansvarsfördelning och hyreskontrakt

VANLIGA FRÅGOR JUST NU

Ansvarsfördelning och hyreskontrakt mellan Norrköpings kommun och Norrevo?2020-02-17T14:10:25+01:00

För verksamheter inom Norrköpings kommun finns inga traditionella hyreskontrakt. Istället finns en generell gränsdragningslista. I gränsdragningslistan framgår Norrevos ansvar och den support som ingår i din hyra. Listan beskriver även det ansvar du och din verksamhet har.

Länk till gränsdragningslista.

När sandar ni på vintern?2020-02-27T13:14:08+01:00

Våra entreprenörer arbetar för att göra våra gator och trottoarer säkra och halkfria.
De har koll på vädret, och ser till att det blir sandat om det fryser på och blir isigt.

I samförstånd med Norrköpings kommun prioriterats skottning i följande ordning:
1. Äldreboende
2. Sär- och träningsskolor
3. Förskolor
4. Grundskolor och Gymnasieskolor
5. Övriga Har inte sandning skett får du kontakta oss på: info@norrevo.se.

Har sandning inte skett får du kontakta oss på: info@norrevo.se

När kommer ni och skottar snö?2020-01-15T15:01:48+01:00

Vid fem centimeters snö kommer våra entreprenörer och skottar snö. Vid kraftiga snöfall och stora snömängder kan det ta tid innan de hunnit runt de ca 400 fastigheter som vi har hand om.

I samförstånd med Norrköpings kommun prioriterats skottning i följande ordning:

  1. Äldreboende
  2. Sär- och träningsskolor
  3. Förskolor
  4. Grundskolor och Gymnasieskolor
  5. Övriga

Har snöröjningen inte kommit under dagen kontakta oss på info@norrevo.se

Varför är det så kallt inomhus?2020-01-13T15:41:59+01:00

Vårt värme- och kylsystem reglerar temperaturen automatiskt. Det innebär att inomhustemperaturen följer utomhustemperaturen. För att värmesystemet ska gå igång krävs det tre kalla nätter i rad, under 0 grader. Under september–oktober är det därför vanligt att det är lite kallt inomhus, innan temperaturen hunnit regleras. Rekommenderad inomhustemperatur är 18-22 grader.

Om du har väldigt kallt en längre period utan motsvarande kyla utomhus, kan det vara fel på systemet. Gör i så fall en felanmälan på norrevo.se

Tips: Undvik att ställa möbler framför elementen, det hindrar värmen att komma ut i rummet.
Undvik att ha fönster öppna, vädra i stället korta stunder.

Hur gör jag en felanmälan?2020-01-15T15:05:15+01:00

För att göra en felanmälan använder du vår webbportal.

  • Gå till norrevo.se och klicka på ”Gör felanmälan”.
  • Välj den adress som din lokal finns på.
  • Klicka ”Till kontaktuppgifter”.
  • Klicka därefter på ”Webbportalen”.

Logga in med din verksamhets inloggningsuppgifter.

Har du glömt dina inloggningsuppgifter? Kontakta oss på info@norrevo.se

Vid en felanmälan återkopplar vi inom 5 arbetsdagar. Ett normalt fel kan ta upp till 15 arbetsdagar att lösa. Om material ska beställas för att åtgärda felet kan tiden för åtgärd bli längre.

Observera att en felanmälan kan leda till en kostnad för din verksamhet.

Fick du inte svar på din fråga?
Ställ din fråga via formuläret nedan!

En felanmälan gör du via denna länk.